Cerealele integrale – de ce să le alegem

1183087_12561838De ce sunt atât de populare aceste cereale integrale? Orice produs ce conţine făinoase, dacă are şi „integral” în titlu e bun. Dar de ce?

Haideţi mai întâi să analizăm un pic ce alcătuiesc aceste cereale. Ele sunt formate din 3 componente majore: înveliş, miez şi germen. Procesarea lor lasă utilizabil doar miezul, format preponderent din carbohidraţi şi amidon, privându-ne astfel de toate beneficiile oferite celelalte componente. Cerealele integrale sunt, deci, cele cărora li s-au păstrat toate componentele. În această categorie sunt incluse cerealele consumate la micul dejun (în special musli), pâinea integrală, făina integrală şi pastele din făină integrală, porumbul şi popcornul.

De ce sunt mai bune?

Păstrând învelişul şi gemenul, aducem un aport de fibre, vitamine (complexul vitaminic B, vitamina E), fitonutrienţi şi minerale.

Fibrele reprezintă un tip de carbohidraţi ce nu pot fi digeraţi de organism. Ele sunt esenţiale pentru un tranzit optim, element extrem de important în păstrarea sănătăţii generale a organismului. Un studiu realizat pe 80.000 de femei a demonstrat că putem reduce chiar riscul de a face cancer de colon consumând mai multe fibre.

Dr. Alan J. Flit, director în cadrul studiului din cadrul Harvard School of Public Health, spune că „cerealele integrale ca parte a unei diete echilibrate ar putea ajuta la promovarea sănătăţii cardio-vasculare”. Aceasta se explică prin faptul că fibrele scad concentraţia LDL-colesterolului din sânge (colesterolul rău), a trigliceridelor şi a tensiunii arteriale.

Pe de altă parte, studiile au demonstrat că fibrele scad absorbţia de zaharuri, iar consumul de cereale integrale este asociat cu scăderea concentraţiilor de insulină din organism. Aceasta este o componentă importantă în reducerea factorilor de risc pentru diabetul zaharat de tip II. În acelaşi timp, diabetul zaharat este „mână în mână” cu bolile cardio-vasculare, deci consumând cereale integrale ţinteşti asupra a două aspecte importante ale sănătăţii.

O altă cercetare ne arată că putem lega consumul crescut de cereale integrale cu scăderea procentului de grăsime corporale totală şi a celei abdominale: cei care au consumat cele mai mari cantităţi de cereale integrale au avut cu aprox. 2,4% mai puţină grăsime corporală totală şi 3,6% mai puţină grăsime abdominală faţă de cei care au consumat cantităţi minime. Se pare că acest fapt s-ar datora tot fibrelor.

Aveţi grijă însă! Pâinea albă şi pâinea integrală au acelaşi indice glicemic şi aproximativ aceeaşi valoare calorică. De exemplu, o felie de pâine albă are 66 kcal, 1,9 g proteine şi 0,6 g g fibre, iar o felie de pâine integrală are 69 kcal, 3,6 g proteine şi 1,9 g fibre.

Anunțuri

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s