10 legi generale pentru sanatatea dumneavoastra

1. Mâncaţi sănătos! O alimentaţie sănătoasă este împărţită astfel: 55-60% glucide, 30% lipide şi 15% proteine. Atenţie, aceste raporturi sunt din necesarul caloric zilnic si nu din cantitatea de alimente. Majoritatea dintre noi nu realizăm de cele două mari greşeli pe care le facem zilnic: 1. cantitatea de lipide este mult mai mare şi 2. aportul de glucide este realizat din zaharuri rafinate, în loc să fie din legume şi fructe. Dacă le vom corecta, vom constata că reducem mult riscul de obezitate şi de boli cardio-vasculare. După cum ştim, lipidele nesaturate se depun pe artere şi creează terenul propice pentru infarcte.

2. Renunţaţi la fumat! Fumatul produce tahicardie, creşte presiunea sangvină şi nivelul glucozei în sânge. Statisticile ne spun că este de 5 ori mai probabil ca un fumător să facă atac de cord, iar şansele de a muri de cancer pulmonar sunt de 22 de ori mai mari. Plus, este 100% sigur că toţi fumătorii cronici dezvoltă bronhopatie cronică obstructivă.

3. Beţi cel puţin 2 litri de apă pe zi! Pentru că scădeţi riscul de a face pietre la rinichi, vă hidrataţi corect şi, deloc de ignorat, veţi arăta foarte bine.

4. Faceţi sport! Astfel, mobilizaţi sângele, favorizând întoarcerea venoasă (adică sângele circulă cu o mai mare uşurinţă prin vene pentru a ajunge la inimă, ceea ce scade riscul bolilor trombo-embolice), aveţi mai multă energie, vă tonifiaţi şi scăpaţi de greutatea în exces şi favorizaţi detoxifierea organismului. Mai multe detalii aici.

5. Faceţi dragoste! Atenţie, nu cu oricine – promiscuitatea sexuală creşte foarte mult riscul de a contacta o BTS. Însă activitatea sexuală cu un partener stabil înseamnă activitate fizică (şi antrenament pentru inimă – la propriu), eliminarea stresului, echilibru psihic şi hormonal (în timpul orgasmului sunt secretate oxitocină şi endorfine, substanţe ce participă la multe procese din organism).

6. Faceţi copii! Femeile care fac copii şi îi alăptează natural (cel puţin 3 luni)  îşi reduc riscul de a face cancer la sân.

7. Reduceţi stresul! Catecolaminele ridicate în permanenţă din cauza stresului au un efect puternic pe sistemul cardio-vascular, care, pe fondul unei boli trombotice preexistente, pot duce chiar la infarcte. Câteva sfaturi pentru combaterea stresului aici.

8. Dormiţi suficient! Putem înşira multe şi nu trebuie să neglijăm faptul că pe lângă odihna bine venită, în timpul somnului se fixează memoria, se refac sistemele din organism, se stabilizează sistemul imunitar şi se sintetizează o mulţime de substanţe şi hormoni extrem de utile. Aici găsiţi mai multe detalii.

9. Spălaţi-vă! Din păcate, igiena personală nu a devenit un cult al românilor. Se evită în acest fel bolile transmisibile prin intermediul mâinilor murdare (de exemplu, hepatita A), afecţiunile din sfera orală (carii, parodontoză) şi cele din sfera genitală. Atenţie doamnelor, hiperigienizarea zonei genitale poate favoriza formarea candidei.

10. Fiţi ergonomici! Doamnele care poartă zilnic tocuri de 10 cm ar trebui să se gândească la implicaţiile asupra coloanei. Bărbaţii conducători auto care stau multe ore în maşină trebuie să facă pauze mai dese, în special pentru a evita supraîncălzirea testiculelor (care duce la sterilitate). Pentru că citiţi acest articol la calculator, aveţi ocazia să analizaţi chiar acum poziţia pe care o aveţi. Dacă staţi cocoşat, cu capul înainte, este posibil să adoptaţi această poziţie deficitară permanent. Pentru ergonimia folosirii computerului, găsiţi aici mai multe detalii.


Anunțuri

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s